Skip to Store Area:

U bent momenteel op:

Perskamer

Wij informeren u graag over alle ontwikkelingen op het gebied van nieuw assortiment, nieuwe producten en winkelopeningen. Hieronder vindt u dan ook alle persberichten op een rijtje. Heeft u nog verdere vragen of wilt u beeldmateriaal aanvragen? Stuur dan een e-mail naar pers@detuinen.nl


De Tuinen wederom uitgeroepen tot best groeiende bedrijf van Noord-Holland én Nederland


20 november 2014

De Tuinen is dit jaar wederom uitgeroepen tot één van de winnaars van de High Growth Awards 2014. Voor de achtste keer organiseerde het onafhankelijke ondernemersplatform Port4Growth de jaarlijkse business competitie voor groeibedrijven, de High Growth Awards. Op woensdag 19 november vond de feestelijke prijsuitreiking van de competitie plaats op het hoofdkantoor van de Rabobank in Utrecht.

Ook dit jaar ontving De Tuinen lovende reacties: “Wat een topper!”, “Sterke performance wordt doorgezet” en “Sympathieke en transparante onderneming”. “De aandacht voor het personeel, goed eigen vermogen en prima winst maken De Tuinen tot een echt rolmodel voor andere ambitieuze groeiondernemers.” aldus de jury. De Tuinen won de award voor de regio Noord-Holland, maar werd tevens verkozen tot landelijke winnaar van de High Growth Awards.

De afgelopen 5 jaar heeft De Tuinen een groei ingezet van 70 naar vandaag de dag 147 winkels en steeg de omzetgroei tussen 2011 en 2013 met ruim 14%. Voor de komende jaren is deze ambitie niet veranderd en zijn we van plan om alleen al komend jaar 20 winkels op A-locaties te openen. Ook het investeren in medewerkers is een belangrijk onderdeel in deze visie. Iedere medewerker doorloopt de interne trainingsacademie, die constant in ontwikkeling is.

High Growth Awards 2014
De High Growth Awards is de verkiezing voor de best en snelst groeiende bedrijven in Nederland. De awards worden zowel op regionaal als landelijk niveau uitgereikt. De landelijke winnaar wordt verkozen uit de genomineerden per regio. Tot de genomineerden behoren bedrijven uit allelei sectoren: van transport tot software en productie. Afwijkend van andere competities kijkt bij de High Growth Awards een onafhankelijke jury vooral naar de kwaliteit van de gerealiseerde groei. Daarnaast moeten genomineerden minimaal drie jaar achtereen substantiële groei hebben gerealiseerd.



De Tuinen genomineerd voor High Growth Awards


15 oktober 2014

Retailketen De Tuinen is dit jaar wederom genomineerd voor de High Growth Awards in de regio Noord-Holland en Flevoland. Deze award, waarbij bedrijven strijden om de titel van ‘best groeiend bedrijf’, werd vorig jaar door De Tuinen twee keer gewonnen. Zowel voor de regio Noord-Holland en Flevoland als landelijk kwam De Tuinen als beste uit de bus.

De Tuinen is een van de weinige retailers die in economisch slechte tijden een stabiele groei laat zien. Het afgelopen jaar heeft De Tuinen 20 nieuwe winkels geopend en komend jaar is de ambitie om wederom 20 nieuwe winkels te openen. Bij De Tuinen gaat de groei niet alleen om kwantitatieve groei, maar vooral ook kwalitatieve groei en worden er alleen winkels geopend op A-locaties.

De uitreiking van de High Growth Awards is een initiatief van Port4Growth, een platform voor groeiondernemingen, en haar partners Rabobank en accountancybureau Grant Thornton. Een onafhankelijke jury van succesvolle groeiondernemers en deskundigen beoordeelt de bedrijven en daarnaast checkt een onafhankelijke accountant de groeicijfers.

Op woensdag 19 november 2014 worden de winaars bekend gemaakt.



De Tuinen Runner up Beste Retail Werkgever 2014


7 oktober 2014

Dinsdag 7 oktober is bekend geworden dat De Tuinen op de 31e plaats is geeïndigd in de Top 50 Beste Werkgevers 2014. In de categorie Retailbranche werd De Tuinen zelfs beloond met een Runner Up ‘Beste Retail Werkgever 2014’! Een fantastische erkenning voor de steeds verder groeiende retailketen. ‘Wauw! Wij kunnen gewoon zeggen dat De Tuinen de op een na leukste Retailer is om voor te werken..’ Aldus een trotse Algemeen Directeur Colinda Hoegee.

‘De Tuinen heeft een hoog percentage (86,1%) betrokken en bevlogen medewerkers,’ aldus de jury die De Tuinen complimenteerde met de familie-achtige cultuur die het bedrijf, ondanks de enorme groei, heeft weten te behouden. De Tuinen timmert hard aan de weg om de sfeer in de winkels steeds verder te verbeteren, bijvoorbeeld door dit soort dingen met de medewerkers te vieren. Dit resulteert in medewerkers die met plezier in de winkels staan en weten wat teamwork echt betekent.

Als gevolg daarvan zijn de scores op het gebied van teamwork en management opmerkelijk hoog. Het verschil met de nummer 1 Retailer (schoenenketen Van Haren) is slechts 0,1 punt en dat geeft De Tuinen perspectief voor de toekomst. De Tuinen scoorde overall een 7,4, daar waar het retail gemiddelde op een 7,0 ligt.

Het onderzoek
Het Beste Werkgeversonderzoek wordt jaarlijks uitgevoerd door onderzoeksbureau Effectory en Intermediair. Afhankelijk van de grootte van de organisatie geven gemiddeld 500 werknemers hun mening over de tevredenheid van de werkzaamheden binnen de organisatie, het bieden van ruimte en kansen om je te ontwikkelen en de mate waarin je als medewerker trots bent op de organisatie. Deze uitkomsten worden verwerkt in een Beste Werkgevers Score, dat uiteindelijk resulteert in een Top 50.



www.detuinen.nl in de WUA! Top 100 Beste Websites 2014


9 september 2014

Dinsdag 9 september is bekend geworden dat de website van retailketen De Tuinen op de 41e plaats is geeïndigd in de WUA! Top 100 Beste Websites 2014. In De WUA! Top 100 Beste Websites 2014 voor de retail branche eindigde De Tuinen op de 26e plaats. Sinds 5 jaar publiceert online onderzoeksbureau WUA! een jaarlijkse Top 100 lijst, waarin De Tuinen dit jaar voor het eerst is terug te vinden.

In de periode augustus 2013 tot en met juli 2014 werden bijna 4.500 websites beoordeeld door 8.900 respondenten. Hieruit is een top 250 genomineerden samengesteld, wat uiteindelijk resulteerde in de Top 100 van 2014. Bij het beoordelen van de websites werd onder andere gekeken naar de look & feel, het aanbod van producten en diensten en het merk achter de organisatie.

De Tuinen heeft een succesvolle en groeiende webshop, steeds meer mensen weten de weg te vinden naar www.detuinen.nl en dat resulteert in een prachtige 41e plek. Echter blijft De Tuinen aan de weg timmeren door de huidige website steeds verder te optimaliseren en kijkt zij uit naar de lancering van een vernieuwd platform in 2015.

De volledige Top 100 is te zien op www.wua.nl/top-100-beste-websites


Retailketen De Tuinen genomineerd voor Beste Werkgever!


15 juli 2014

Zojuist is bekend geworden dat De Tuinen als één van de 50 bedrijven is genomineerd als Beste Werkgever van Nederland 2014! Een fantastische erkenning voor het groeiende retailbedrijf met zoveel gepassioneerde medewerkers.

De Tuinen is in vele opzichten een uniek bedrijf. De gezondheids- en wellness keten is niet alleen in assortiment onderscheidend, maar ook in anticyclische groei. In 5 jaar tijd is De Tuinen in aantal winkels meer dan verdubbeld, van 71 winkels naar 150 winkels aan het eind van 2014. Het is één van de weinige retailers die in tijden van economische teruggang succesvol heeft kunnen groeien en de ambitie heeft dit de komende jaren te blijven doen. Bij De Tuinen is het duidelijk dat echt iedereen binnen De Tuinen zijn steentje bijdraagt aan die groei, en dat creëert ook weer kansen voor heel veel medewerkers om bijvoorbeeld meer te leren of om door te groeien.

Algemeen Directeur Colinda Hoegee is ontzettend trots; ‘Ik ben super trots op al die stuk voor stuk unieke medewerkers die met veel passie en enthousiasme elke dag bij De Tuinen werken. Zelf ga ik met heel veel plezier naar mijn werk, en het feit dat we regelmatig van collega’s teruggekoppeld krijgen dat zij met net zoveel plezier naar hun werk gaan, vind ik fantastisch. We zijn één grote, groeiende familie, die elke dag klanten blij maken met onze mooie producten en een persoonlijk advies. De Tuinen winkels zijn door heel Nederland te vinden en hebben we een warme De Tuinen cultuur. Echt gaaf! Deze nominatie is een compliment voor alle collega’s bij De Tuinen die, net als ik, trots zijn op het hele team en op het bedrijf.’

‘Wij hebben collega’s die echt als een team samenwerken om De Tuinen een nog mooier en beter retailmerk te maken. We ervaren dit altijd wel op de werkvloer, en hadden het vermoeden dus wel, maar dat de antwoorden uit de enquête dit bevestigen is natuurlijk geweldig. We scoren bijvoorbeeld een 8 op de vraag ‘Heb je plezier in je werk’ en zelfs een 8,5 op de vraag ‘Binnen mijn team staat de klant voorop’.’ Zegt Operationeel Directeur Stephen Nieuwenhuis.

HR Manager van De Tuinen Claudia Drommel is blij met de uitkomsten van het onderzoek; ‘Geweldig om te zien dat we op zoveel punten positief scoren! En ja natuurlijk zijn er onderdelen waar wij ons op kunnen verbeteren. Daar gaan we hard mee aan de slag! Maar eerst samen met mijn collega’s genieten van deze geweldige uitkomst.’



De Tuinen wint twee Europese PLMA International Salute to Excellence Awards!


16 juni 2014

De Tuinen is deze maand in de prijzen gevallen met twee van haar private label producten bij de PLMA International Salute to Excellence Awards.

De producten zijn beoordeeld op smaak en textuur, uiterlijk, verpakking en presentatie, en prijs-kwaliteitsverhouding. Voor de culturele en nationale verschillen tussen de producten en retailers was er speciale aandacht, zodat de winnaars een mooie diversiteit aan consumenten ervaringen vertegenwoorden in Europa.

In de categorie Skincare won De Tuinen met De Tuinen Groene Klei.
De Tuinen Groene Klei masker is een krachtige ontgifter voor de huid met veel verrassende eigenschappen. Een natuurlijk product om de huid mee te reinigen en te verzachten. Al sinds de oudheid wordt klei gebruikt voor het reinigen van huid en haar en om de structuur ervan te verbeteren. De klei wordt op 60 meter diepte in kleigroeven in Frankrijk gedolven en vervolgens gedroogd in de zon en de warme wind. Vervolgens wordt het vermalen tot poeder en door de toevoeging van water wordt het een pasta. De Tuinen heeft hier als extra werkstof Tea Tree olie en lavendel olie aan toegevoegd. Dit product is ontwikkeld door Senior Category Manager Ethical Beauty & Fun, De Tuinen & Essenza, Marcella Reinhard.

Het oordeel van de jury: “Voelt uitstekend aan, kwalitatief, heerlijke natuurlijke geur.”

In de categorie Nutritional & Dietry Supplements won De Tuinen met Precision Engineered Pure Casein.

Precision Engineered is pionier in de productie premium sportvoeding supplementen. Elk product ondergaat een grondige analyse voor zuiverheid, potentie, veiligheid en versheid en is geproduceert op basis van de hoogste productiestandaarden in voedingssupplementen industrie. Precision Engineered Pure Casein is ontwikkeld voor de actieve sportman, maar ook als maaltijdvervanger in het eiwitdieet. Caseïne is voor deze beide doeleinden geschikt, omdat het langzaam door het lichaam wordt opgenomen. Caseïne is een dierlijk eiwit dat in melk voorkomt. Het is veruit het belangrijkste melkeiwit. Het is gemakkelijk afbreekbaar in essentiële aminozuren voor de synthese van andere eiwitten. Caseïnaat eiwit is een goed eiwit met een uitstekend aminozuurprofiel voor herstel en opbouw.

Het oordeel van de jury: “Een prachtig concept met een goed verhaal.”



Colinda Hoegee nieuwe Algemeen Directeur De Tuinen en Essenza


24 april 2014

Deze morgen is aan alle medewerkers van De Tuinen en Essenza bekend gemaakt dat Dick de Lange zijn functie als Algemeen Directeur heeft neergelegd.

De afgelopen 8,5 jaar heeft Dick de Lange als Algemeen Directeur aan het roer gestaan van de retailketen De Tuinen en de Belgische keten Essenza. Zijn carrière bij De Tuinen heeft vooral hoogtepunten gekend, met name de groei van het aantal winkels in Nederland. Dit is vooral bewonderenswaardig omdat de laatste jaren de retail werd gekenmerkt door economische krimp. De Tuinen daarentegen is gegroeid van 67 naar 133 winkels. Dick de Lange heeft na 8 jaar de beslissing genomen om op weg te gaan naar een nieuwe uitdaging, waarop hij zich de komende tijd verder zal gaan oriënteren. De medewerkers van De Tuinen en Essenza betreuren het vertrek van een gewaardeerd persoon en collega.

Ook is vandaag bekend geworden dat Commercieel Directeur Colinda Hoegee, promotie heeft gemaakt en vanaf heden de functie van Algemeen Directeur De Tuinen en Essenza zal bekleden. Colinda Hoegee heeft de afgelopen 8 jaar haar sporen verdiend als Commercieel Directeur, met veel productinnovaties, het opzetten van de trainingsacademie, het Plan-it-Green beleid en ze heeft met veel passie De Tuinen als Wellness specialist op de kaart gezet. Zij zal verder invulling geven aan de ingezette groei en de diverse projecten die op stapel staan binnen De Tuinen en Essenza.


Verklaring van De Tuinen aan Kassa


14 december 2013

Naar aanleiding van het programma ‘Kassa’ uitgezonden op zaterdag 14 december, heeft De Tuinen de volgende verklaring gegeven:

“We investeren meer in training dan iedere andere voedingssupplementen specialist in Nederland. Met het volste vertrouwen kunnen wij dan ook verzekeren dat onze collega’s in de winkel goed zijn getraind en kennis hebben van de producten die we verkopen en de rol die zij spelen in de diëten van leefgewoonten van onze klanten. Mocht het in dit specifieke geval zo zijn dat het gegeven advies niet voldeed aan de behoefte van de klant, bieden wij hiervoor onze excuses aan.”


Overige persberichten