Skip to Store Area:

Gratis bezorging, binnen Nederland boven de 20,-

1-800-645-1030


Ga snel naar de actiepagina! >

U bent momenteel op:

Perskamer

Wij informeren u graag over alle ontwikkelingen op het gebied van nieuw assortiment, nieuwe producten en winkelopeningen. Hieronder vindt u dan ook alle persberichten op een rijtje. Heeft u nog verdere vragen of wilt u beeldmateriaal aanvragen? Stuur dan een e-mail naar pers@detuinen.nl


www.detuinen.nl in de WUA! Top 100 Beste Websites 2014


9 september 2014

Dinsdag 9 september is bekend geworden dat de website van retailketen De Tuinen op de 41e plaats is geeïndigd in de WUA! Top 100 Beste Websites 2014. In De WUA! Top 100 Beste Websites 2014 voor de retail branche eindigde De Tuinen op de 26e plaats. Sinds 5 jaar publiceert online onderzoeksbureau WUA! een jaarlijkse Top 100 lijst, waarin De Tuinen dit jaar voor het eerst is terug te vinden.

In de periode augustus 2013 tot en met juli 2014 werden bijna 4.500 websites beoordeeld door 8.900 respondenten. Hieruit is een top 250 genomineerden samengesteld, wat uiteindelijk resulteerde in de Top 100 van 2014. Bij het beoordelen van de websites werd onder andere gekeken naar de look & feel, het aanbod van producten en diensten en het merk achter de organisatie.

De Tuinen heeft een succesvolle en groeiende webshop, steeds meer mensen weten de weg te vinden naar www.detuinen.nl en dat resulteert in een prachtige 41e plek. Echter blijft De Tuinen aan de weg timmeren door de huidige website steeds verder te optimaliseren en kijkt zij uit naar de lancering van een vernieuwd platform in 2015.

De volledige Top 100 is te zien op www.wua.nl/top-100-beste-websites


Retailketen De Tuinen genomineerd voor Beste Werkgever!


15 juli 2014

Zojuist is bekend geworden dat De Tuinen als één van de 50 bedrijven is genomineerd als Beste Werkgever van Nederland 2014! Een fantastische erkenning voor het groeiende retailbedrijf met zoveel gepassioneerde medewerkers.

De Tuinen is in vele opzichten een uniek bedrijf. De gezondheids- en wellness keten is niet alleen in assortiment onderscheidend, maar ook in anticyclische groei. In 5 jaar tijd is De Tuinen in aantal winkels meer dan verdubbeld, van 71 winkels naar 150 winkels aan het eind van 2014. Het is één van de weinige retailers die in tijden van economische teruggang succesvol heeft kunnen groeien en de ambitie heeft dit de komende jaren te blijven doen. Bij De Tuinen is het duidelijk dat echt iedereen binnen De Tuinen zijn steentje bijdraagt aan die groei, en dat creëert ook weer kansen voor heel veel medewerkers om bijvoorbeeld meer te leren of om door te groeien.

Algemeen Directeur Colinda Hoegee is ontzettend trots; ‘Ik ben super trots op al die stuk voor stuk unieke medewerkers die met veel passie en enthousiasme elke dag bij De Tuinen werken. Zelf ga ik met heel veel plezier naar mijn werk, en het feit dat we regelmatig van collega’s teruggekoppeld krijgen dat zij met net zoveel plezier naar hun werk gaan, vind ik fantastisch. We zijn één grote, groeiende familie, die elke dag klanten blij maken met onze mooie producten en een persoonlijk advies. De Tuinen winkels zijn door heel Nederland te vinden en hebben we een warme De Tuinen cultuur. Echt gaaf! Deze nominatie is een compliment voor alle collega’s bij De Tuinen die, net als ik, trots zijn op het hele team en op het bedrijf.’

‘Wij hebben collega’s die echt als een team samenwerken om De Tuinen een nog mooier en beter retailmerk te maken. We ervaren dit altijd wel op de werkvloer, en hadden het vermoeden dus wel, maar dat de antwoorden uit de enquête dit bevestigen is natuurlijk geweldig. We scoren bijvoorbeeld een 8 op de vraag ‘Heb je plezier in je werk’ en zelfs een 8,5 op de vraag ‘Binnen mijn team staat de klant voorop’.’ Zegt Operationeel Directeur Stephen Nieuwenhuis.

HR Manager van De Tuinen Claudia Drommel is blij met de uitkomsten van het onderzoek; ‘Geweldig om te zien dat we op zoveel punten positief scoren! En ja natuurlijk zijn er onderdelen waar wij ons op kunnen verbeteren. Daar gaan we hard mee aan de slag! Maar eerst samen met mijn collega’s genieten van deze geweldige uitkomst.’



De Tuinen wint twee Europese PLMA International Salute to Excellence Awards!


16 juni 2014

De Tuinen is deze maand in de prijzen gevallen met twee van haar private label producten bij de PLMA International Salute to Excellence Awards.

De producten zijn beoordeeld op smaak en textuur, uiterlijk, verpakking en presentatie, en prijs-kwaliteitsverhouding. Voor de culturele en nationale verschillen tussen de producten en retailers was er speciale aandacht, zodat de winnaars een mooie diversiteit aan consumenten ervaringen vertegenwoorden in Europa.

In de categorie Skincare won De Tuinen met De Tuinen Groene Klei.
De Tuinen Groene Klei masker is een krachtige ontgifter voor de huid met veel verrassende eigenschappen. Een natuurlijk product om de huid mee te reinigen en te verzachten. Al sinds de oudheid wordt klei gebruikt voor het reinigen van huid en haar en om de structuur ervan te verbeteren. De klei wordt op 60 meter diepte in kleigroeven in Frankrijk gedolven en vervolgens gedroogd in de zon en de warme wind. Vervolgens wordt het vermalen tot poeder en door de toevoeging van water wordt het een pasta. De Tuinen heeft hier als extra werkstof Tea Tree olie en lavendel olie aan toegevoegd. Dit product is ontwikkeld door Senior Category Manager Ethical Beauty & Fun, De Tuinen & Essenza, Marcella Reinhard.

Het oordeel van de jury: “Voelt uitstekend aan, kwalitatief, heerlijke natuurlijke geur.”

In de categorie Nutritional & Dietry Supplements won De Tuinen met Precision Engineered Pure Casein.

Precision Engineered is pionier in de productie premium sportvoeding supplementen. Elk product ondergaat een grondige analyse voor zuiverheid, potentie, veiligheid en versheid en is geproduceert op basis van de hoogste productiestandaarden in voedingssupplementen industrie. Precision Engineered Pure Casein is ontwikkeld voor de actieve sportman, maar ook als maaltijdvervanger in het eiwitdieet. Caseïne is voor deze beide doeleinden geschikt, omdat het langzaam door het lichaam wordt opgenomen. Caseïne is een dierlijk eiwit dat in melk voorkomt. Het is veruit het belangrijkste melkeiwit. Het is gemakkelijk afbreekbaar in essentiële aminozuren voor de synthese van andere eiwitten. Caseïnaat eiwit is een goed eiwit met een uitstekend aminozuurprofiel voor herstel en opbouw.

Het oordeel van de jury: “Een prachtig concept met een goed verhaal.”



Colinda Hoegee nieuwe Algemeen Directeur De Tuinen en Essenza


24 april 2014

Deze morgen is aan alle medewerkers van De Tuinen en Essenza bekend gemaakt dat Dick de Lange zijn functie als Algemeen Directeur heeft neergelegd.

De afgelopen 8,5 jaar heeft Dick de Lange als Algemeen Directeur aan het roer gestaan van de retailketen De Tuinen en de Belgische keten Essenza. Zijn carrière bij De Tuinen heeft vooral hoogtepunten gekend, met name de groei van het aantal winkels in Nederland. Dit is vooral bewonderenswaardig omdat de laatste jaren de retail werd gekenmerkt door economische krimp. De Tuinen daarentegen is gegroeid van 67 naar 133 winkels. Dick de Lange heeft na 8 jaar de beslissing genomen om op weg te gaan naar een nieuwe uitdaging, waarop hij zich de komende tijd verder zal gaan oriënteren. De medewerkers van De Tuinen en Essenza betreuren het vertrek van een gewaardeerd persoon en collega.

Ook is vandaag bekend geworden dat Commercieel Directeur Colinda Hoegee, promotie heeft gemaakt en vanaf heden de functie van Algemeen Directeur De Tuinen en Essenza zal bekleden. Colinda Hoegee heeft de afgelopen 8 jaar haar sporen verdiend als Commercieel Directeur, met veel productinnovaties, het opzetten van de trainingsacademie, het Plan-it-Green beleid en ze heeft met veel passie De Tuinen als Wellness specialist op de kaart gezet. Zij zal verder invulling geven aan de ingezette groei en de diverse projecten die op stapel staan binnen De Tuinen en Essenza.


Verklaring van De Tuinen aan Kassa


14 december 2013

Naar aanleiding van het programma ‘Kassa’ uitgezonden op zaterdag 14 december, heeft De Tuinen de volgende verklaring gegeven:

“We investeren meer in training dan iedere andere voedingssupplementen specialist in Nederland. Met het volste vertrouwen kunnen wij dan ook verzekeren dat onze collega’s in de winkel goed zijn getraind en kennis hebben van de producten die we verkopen en de rol die zij spelen in de diëten van leefgewoonten van onze klanten. Mocht het in dit specifieke geval zo zijn dat het gegeven advies niet voldeed aan de behoefte van de klant, bieden wij hiervoor onze excuses aan.”


Overige persberichten