Skip to Store Area:


U bent momenteel op:

Veelgestelde vragen

Wij helpen u graag aan een passend antwoord op al uw vragen. Kijk hieronder naar de meest gestelde vragen. Staat het antwoord dat u zoekt hier niet tussen? Stuur dan een e-mail naar klantenservice@detuinen.nl

Hoe vind ik snel en makkelijk het juiste product?
Kan ik een aanvullende vraag over een specifiek product stellen?
Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?
Wat zijn de verzendkosten wanneer ik een bestelling plaats?
Kan ik mijn bestelling ook via een postbus adres of in het buitenland laten bezorgen?
Hoe kan ik betalen?
Op welke termijn wordt mijn bestelling geleverd?
Kan ik mijn bestelling online volgen?
Hoe stuur ik een artikel retour?
Wat doe ik als ik mijn pakketje niet heb ontvangen?
Ik heb een account aangemaakt, maar nu ga ik verhuizen. Kan ik mijn gegevens wijzigen?
Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik aangeef de nieuwsbrief te willen ontvangen?
Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?
Heb ik garantie als een product foutief, defect of beschadigd is?

Hoe vind ik snel en makkelijk het juiste product?
Er is een aantal methodes om het door u gezochte product op onze site te vinden:

  • In de linkerbovenhoek vindt u een zoekbalk waar u de naam van het product kan invullen. Druk vervolgens op “zoek” en alle resultaten worden weergegeven.
  • Bent u niet op zoek naar een specifiek product maar een hele productgroep, maak dan gebruik van de optie “zoeken op categorieën” aan de linkerkant van het scherm.
  • Bent u op zoek naar een bepaald merk? Gebruik dan de button “zoek op merk” aan de bovenkant van het scherm.
Terug naar boven

Kan ik een aanvullende vraag over een specifiek product stellen?
Bij al onze producten staat de belangrijkste informatie vermeld. Mocht u nog aanvullende vragen hebben over dit product stuur dan een e-mail naar klantenservice@detuinen.nl of neem contact op met onze klantenservice op telefoonnummer 0251-257070, telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 8.30 – 17.30 uur.
Terug naar boven

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet klopt?
Mocht er iets mis gegaan zijn met uw bestelling, neem dan contact op met onze klantenservice (telefoonnummer 0251-257070, of per e-mail klantenservice@detuinen.nl). Zij helpen u graag verder.
Terug naar boven

Wat zijn de verzendkosten wanneer ik een bestelling plaats?
Verzending van uw bestelling in Nederland en België is gratis bij besteding vanaf €20,-. De verzendkosten van uw bestelling onder €20,- bedragen € 4,75.
Terug naar boven

Kan ik mijn bestelling ook via een postbus adres of in het buitenland laten bezorgen?
Het is helaas niet mogelijk om uw bestelling via een post adres te laten bezorgen. U kunt uw pakketje wel in landen van de Europese Unie laten bezorgen. Uw bestelling vanaf €75,- verzenden wij gratis.
Voor bestellingen beneden €75,- berekenen wij een tarief van € 14,75 voor landen binnen de EU.
U kunt uw pakket in de onderstaande landen laten bezorgen:

  België  Finland  Litouwen  Slovenië
 Bulgarije  Frankrijk  Malta  Slowakije
 Cyprus  Hongarije  Oostenrijk  Spanje
 Denemarken  Ierland  Polen  Verenigd Koninkrijk
 Duitsland  Italië  Portugal
 Estland  Luxemburg  Roemenië
Terug naar boven

Hoe kan ik betalen?
U kunt uw bestelling betalen via:

  • iDEAL
  • Creditcard (Visa en Mastercard)
  • Giropay
  • Sofort Banking
  • Mister Cash (Bancontact)
Voor meer informatie over iDeal betalingen ga naar www.ideal.nl
Terug naar boven

Op welke termijn wordt mijn bestelling geleverd?
De bestellingen die op werkdagen worden geplaatst zullen in de regel binnen 24 uur worden verzonden. De bestellingen die vrijdag na 12 uur of in het weekend worden geplaatst zullen de daaropvolgende maandag verstuurd worden.

Alle bestellingen worden verzonden via DHL Parcel.
Terug naar boven

Kan ik mijn bestelling online volgen?
Nadat wij uw producten hebben verstuurd, versturen wij een Tracking Link naar uw e-mailadres. Door hierop te klikken komt u automatisch terecht op de pagina van DHL Parcel, waar u het verloop van uw bestelling kunt volgen. Zo weet u precies waar uw pakket zich bevindt en wanneer u deze ongeveer kunt verwachten.
Terug naar boven

Hoe stuur ik een artikel retour?
Er kan natuurlijk onverhoopt een reden zijn om een besteld product terug te sturen. U heeft dan ook het recht om producten zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen te retourneren, mits het product niet is aangebroken of beschadigd.
Om een artikel retour te melden stuurt u een e-mail naar klantenservice@detuinen.nl waarin u uw naam en ordernummer vermeldt.
Na aanmelding heeft u uiterlijk 14 dagen om het pakket retour te sturen.
Het aankoopbedrag van de geretourneerde producten wordt teruggestort op uw rekening, binnen 5 werkdagen nadat het pakket is ontvangen.
U kunt met het artikel ook binnen 14 dagen in één van onze De Tuinen vestigingen terecht, neem dan wel de factuur mee.

Stuur het te retourneren product naar:
De Tuinen webshop
T.a.v. Retouren
Postbus 475
1940 AL Beverwijk
Terug naar boven

Wat doe ik als ik mijn pakketje niet heb ontvangen?
Indien uw pakketje niet is bezorgd neem dan direct contact op met De Tuinen Klantenservice op telefoonnummer: 0251-25 7070 (op werkdagen van 08.30 - 17.30 uur). Ons team helpt u dan graag verder.
Terug naar boven

Ik heb een account aangemaakt, maar nu ga ik verhuizen. Kan ik mijn gegevens wijzigen?
Indien u gaat verhuizen, of al verhuisd bent, dan kunt u zelf uw adres aanpassen. Maak de aanpassingen voordat u uw bestelling gaat plaatsen om eventuele problemen te voorkomen. Log hiervoor in met uw e-mailadres en wachtwoord en ga naar “mijn account”.
Terug naar boven

Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik aangeef de nieuwsbrief te willen ontvangen?
Door u aan te melden op de nieuwsbrief van De Tuinen verleent u toestemming om uw persoonsgegevens en e-mailadres op te slaan. De Tuinen gebruikt deze opgeslagen informatie om u te informeren over activiteiten in de winkel, het doen van andere aanbiedingen en om webstatistieken te ontwikkelen.
Terug naar boven

Hoe kan ik mij afmelden voor de nieuwsbrief?
Als u niet langer prijs stelt op het ontvangen van de nieuwsbrief, kunt u zich middels het versturen van een e-mail naar klantenservice@detuinen.nl altijd uitschrijven.
Terug naar boven

Heb ik garantie als een product foutief, defect of beschadigd is?
Wanneer een product foutief, defect of beschadigd is helpen wij u graag verder. Wij zullen aan de hand van uw klacht bekijken of deze onder de garantiebepalingen valt en indien nodig een vervangend product aan u toesturen.
Terug naar boven